ღ♥ღدلخوشی ها کم نیست ღ♥ღ

برای باران عزیز

1392/3/6 0:13
نویسنده : یه مادر
290 بازدید
اشتراک گذاری

سلام باران جان 
اولا ممنونم از لطف شما
دوم اینکه من برای درست کردن کیک خیلی اهل اندازه گیری نیستم ولی سعی میکنم حدودش رو بهت بگم عزیزم :

2تا تخم مرغ(خیلی وقتها یکی میریزم)

2/3لیوان روغن  مایع(من غیر مهمانیها 1/2 میریزم)

1لیوان ماست (اگر خواستی شیر بریزی ولرم استفاده کن)

2 تا قاشق مرباخوری بکینگ پودر

1 لیوان شکر

وانیل یا گلاب (من بیشتر از گلاب استفاده میکنم) گلاب دوتا قاشق غذاخوری کافیه

آرد هم به اندازه لازم

مواد رو که آماده میکنم از همون ابتدا یه پنسه (اندازه ای که بین دو انگشت جا میشه) نمک

و همون اندازه جوش شیرین داخل ماست میریزم .

تخم مرغ ها رو با شکر و وانیل یا گلاب حسابی میزنم تا سفید بشه (حتما خوب زده بشه)

روغن رو اضافه میکنم کمی هم میزنم اگر شیر استفاده کنم که همه اش رو توی همین مرحله

میریزم ولی اگر ماست باشه مقداری از ماست میریزم مخلوط که کردم کمی آرد (بکینگ پودر

هم اضافه بشه) میریزم و هم میزنم این کار رو تکرار میکنم تا آرد و ماست تموم بشه .

سعی کن خیلی هم نزنی ، ماست رو 3 قسمت کنی خوبه ، آروم و دورانی هم بزن چون

وقتی دورانی هم میزنی هوا وارد مواد میشه و باعث میشه بهتر عمل بیاد .

مقدار آرد هم اندازه ای باشه که مواد مثل سس غلیظ و کشدار بشه .

من چون فر گازم خرابه با تستر درست میکنم ، حرارت رو روی max میزارم بعد از یک ربع تا

20 دقیقه حرارت رو کم کرده روی 350 میزارم . فر که حتما از قبل گرم باشه.

اون تایم اولیه مال پف کیکه بعد از اون مغز پخت میشه .

اون کیکی هم که دیدی نصف موادش رو که توی قالب ریختم مقداری گردو خرد شده و

شکلات چیپسی با کمی دارچین مخلوط کرده و روی مواد ریختم بعد باقی مایع رو اضافه کردم

روی کیک هم با همین مواد پوشوندم ، مزه اش فوق العاده شده بود.

اصولا خیلی از شکلات استفاده نمیکنم بیشتر از هل ، دارچین ، جوز هندی و گل سرخ پودر

شده همراه با کنجد میریزم روی کیک.

نمیدونم خوب توضیح دادم یا نه ، خیلی هول هولکی دارم بران مینویسم چون امتحان دارم.

راستی اون کیک مرغ هم لینکش رو برات میام میزارم . خودم از اینترنت دستورش رو گرفتم.

و یه نکته مهم الان یادم اومد اینکه تخم مرغ حتما باید دماش با دمای اتاق یکی باشه اگر

زمان نداشتی داخل یه کاسه آب گرم بزارشون تا سرماشون از بین بره این خیلی خیلی

مهمه حتی برای پخت شامی و کتلت و.....

موفق باشی دوست من

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

باران
6 خرداد 92 7:37
وای عزیزم وقتی دیدم به این زودی بخاطر من پست گذاشتی خیلی ذوق کردم ولی کاش میزاشتی بعد از امتحانات که وقتت گرفته نشه گلم
خیلی خیلی توضیحاتت کامل بود واقعا یه دنیا ممنون از لطفت
درباره پیام خصوصی حق باشماست منم همیشه سعی ام همینه بازم ممنون و دست گلت درد نکنه گلم


خواهش میکنم گلم قابلی نداشت
باران
6 خرداد 92 7:38
لینکت کردم عزیزم


شما مدتهاست در آرشیو دوستان ما هستید
یک عاشقانه آرام
6 خرداد 92 9:25
سلام خانومی... بله حتما چرا که نه شما سرور مایین خصوصی
باران
8 خرداد 92 7:45
ببخشید عزیزم درباره لینک منم خیلی وقته لینک کردم، این پیام اشتباهی اومد به هر حال ممنونم گلم
مامان نفس طلایی
17 خرداد 92 23:22
دلتنگتم مهربون
لیلا
31 خرداد 92 16:38
لطف داری